چهارشنبه، آذر ۱۳، ۱۳۸۷

بیاد می آورد...
اینروزها که خبر دستگیری های پی در پی و حکم های انفصال و تعلیق برای دانشجویان ،اساتید و معلمان، دنیای خبری ایران را آرام نمی گذارد، بیاد می آورد کلنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی را که کینه توزانه به دست شخص آیت اله خمینی زده شد و رسما اختیار بر گزیدن و کنار گزاردن فرهیختگان را به عهده مشتی چماقدار و جنایتکار مذهبی سپرد ،یادمان می آورد دوران تیرگی فرزانه کشی در اوایل انقلاب که به منظور حفظ و گسترش نفوذ فرهنگ اسلامی در شئون جامعه و تزکیه محیط های علمی فرهنگی ،یک پاکسازی هیتلری انجام شد .قسمتی از سخنرانی آیت اله خمینی را می خواندم در خصوص لزوم بنیان گزاردن این نهاد و دستور به چگونگی عملکرد آن ،حیفم آمد شما از خواندن آن بی نصیب بمانید نه به آن معنا که کلام غنی پر محتوایی را از دست داده اید نه ..بدان معنی که پس از گذشت سالها با دانستن نظریات و دیدگاه های او دریابید که چرا او گفت " ایران و ایرانی خارج از محدوده اسلام برای من معنایی ندارد..."
صحیفه نور جلد سیزده:
«الان كه شما بخواهید دانشگاه را برای پذیرفتن معلم ، پذیرفتن شاگرد، مهیا كنید، یك عده زیادی چهره هایشان را از آنی كه هستند بر می گردانند به یك چهره های اسلامی ، و خودشان را در دانشگاه به عنوان معلم ، به عنوان - مثلا - شاگرد، جا می زنند. این را باید یك فكری برایش بكنید. همه مسلمانند و همه متقی ، همه با این نهضت اسلامی موافق، لكن سوابقشان را باید الان ملاحظه كرد؛ یعنی، بنابراین باشد كه یك گروههایی [باشند] برای رسیدگی به سوابق معلمها، به سوابق اینهایی كه می خواهند مثلا وارد بشوند، تا دوباره این مركز تجمع افرادی [نشود] كه آنجا بیایند و قضیه تحصیل نباشد و قضیه جهات سیاسی باشد و اینطور چیزها. ... از اولی كه بناست دانشگاه باز بشود و بناست معلم پذیرفته بشود، مهم این است این معلم [هایی ] كه الان می آیند و اظهار چه می كنند و شهادت می دهند و می گویند ما مسلمان و چه و چه هستیم ، به این اكتفا نشود؛ سوابق این دیده بشود كه این چطور آدمی بوده است ؛ چكاره بوده است ؛ در دانشگاه كه بوده چه می كرده ، چه درس می داده ؛ چه جور برخورد می كرده با جوانها و چه توطئه ها داشته یا نداشته . این مسائل خیلی باید بررسی بشود كه دانشگاه وقتی باز می شود، یك دانشگاهی باشد كه حالا صد در صد نشد، [طوری ] باشد كه اشخاصش اشخاص صحیح باشند و بعد هم كه باز می شود، یك بازرسی‌هایی لازم است به اینكه در همه جا حاضر باشند؛ برای اینكه معلمین با دانشجوها چه جور برخورد دارند و غیر برنامه درسی شان چه حرفها آنجا هست ؛ چه چیزها آنجا مطرح می كنند. اگر دیدند چیزهایی انحرافی است ، اطلاع بدهند. و یك سازمانی باشد برای اینكه اگر هر یك از معلمین یك همچو كاری بخواهند بكنند،[بررسی ] بشود. اگر - مثلا - گروهها بخواهند در دانشگاه باز این بساط را درست كنند، حاضر باشند یك اشخاصی برای اینكه مانع از این امور بشوند.»
روزنامه اطلاعات 6 فروردین 1359:
«باید انقلاب اسلامی در تمام دانشگاه‌های سراسر ایران به وجود آیند. تا اساتیدی که در ارتباط با شرق و یا غرب‌اند تصفیه گردند و دانشگاه محیط سالمی شود برای تدریس علوم عالی اسلامی.»
(در ضمن شما دستورزبان فارسیِ شاعر و داشته باشید...!!!)

۶ نظر:

ناشناس گفت...

می دونستید هیتلر هم شاعر بوده هم نقاش ؟ هم به شدت طرفدار حقوق حیوانات ؟

ناشناس گفت...

مردم ایران کلا خیلی چیز ها براشون هنوز عادی نشده مثلا یکی بگه دکترم همه نا خودآگاه حرفاش و آگاهانه و روشنفکرانه برداشت می کنن این خصلت خیلی جاها به ایرانی ها ضربه زده

ناشناس گفت...

واقعا چه مهملاتی می گه ها جالبه که به مسلمان شدن اونها هم رضایت نمی ده

ناشناس گفت...

کجایی بابا تعطیل کردی رفتی؟

ناشناس گفت...

ما نمی دانستیم پدران مان نمی دانستند ما هنوز هم نمی دانیم تا نمی دانیم نادانها سروران مان هستند

ناشناس گفت...

baba ki gofte in shaere ? vase mellati ke bozorgtarin eftekharesh dashtane shaeran e bozorg va farhang e sher o shaerist kheili jaie tasofe