پنجشنبه، مرداد ۰۱، ۱۳۸۸

عربها همچنان حمله میکنند. . .

من اهل قضاوت نیستم. اصلا چه کسی‌ میداند در کدام سوی واقعیت جا گرفته است؟اصلا معیار قضاوت درست و اشتباه چیست؟از این رو برچسب زدن را دوست ندارم. خصوصا برچسب زدن به کل یک ملت ..مثل حس داشتن یک بچه ناقص الخلقه یا یک مغز تکامل نیافته است.اینها همه را گفتم که صادقانه ابراز کنم من ضد هیچ ملیتی نیستم..انسانها را دوست دارم نه به خاطر رنگ و آب و خاکشان بلکه به واسطه اصالت انسان بودنشان ..اما...مگر نه اینکه پوشاندن واقعیت خود خیانت ژرفی است به انسان..مگر نه اینکه ما امروز از بیخبری و ناآ آگاهی‌ رنج می‌بریم..مگر نه اینکه ما گاه از سر قهرمان پروری و تعصب ناشی‌ از جهالت (تو عذرم به ذیل کارم بپوش )چنان هیجان زده با سر به زمین کوبیده می‌شویم که دیگر یارای بر خاستنمان نیست مگر آنکه ترانه‌ها و ندا‌ها را در میدان ببازیم.
داستان از آنجایی آغاز میشود که با چهار نعل تاختن ۳ مرد عرب به ما و یورششان به پرچم و پلاکارتهایمان در محل تحصن چنان وحشتی به جان من افتاد که یک لحظه خودم را جلو دانشگاه شیراز روبروی لباس شخصی‌‌ها یافتم. احساس کردم دچار سؤ تفاهم شده اند شروع کردم توضیح دادن که موضوع اصلا داخلی‌ است ،ما خواهان برچیده شدن نظام جمهوری اسلامی و... با هر کلمه‌ام حالت نگاه مردی که پایش میلنگید و گویا لبنانی بود ،هم برایم ترسناک تر میشد هم عجیب..مگر من چه می‌گفتم ؟ چه دخلی به آنها داشت؟یکی‌ از آن ۲ نفر دیگر که گویا فلسطینی بودند دست و پا شکسته پرسید ایران را از چه می‌خواهید آزاد کنید؟ احمدی نژاد خوب است ..خامنه ایی الله اکبر..مسلمان نیستید ؟
یکی‌ از پسرها به هراس از چادر بیرون آمد مرا که هاج و واج به چشمان گرد و گود مرد خیر مآنده بودم عقب راند.آن لحظه به خاطر میاوردم همکلاسیان فلسطینی‌ام را که ناباورانه از توضیحات من در مورد نظام ایران خشمگین میشدند...
دیگر نمیدانم چه گفتند و چگونه ردشان کردند،بلافاصله زنگ زدند به پلیس و گزارش دا دند.بعد از آن‌ ،بچه‌ها برایم تعریف کردند که اینجا خصوصا که عرب زیاد است گاهی این مسئله در تجمعات ما پیش میاید.برایم جریان مسجد امام علی‌ در استکهلم را تعریف کردند که توسط ۲۰ نفر پاکستانی،سومالیایی،و فلسطینی چند نفر از بچه‌ها به ضرب چاقو مجروح و روانه بیمارستان شدند. برایم توضیح دادند که اینها با زندان رفتن مشکلی‌ ندارند(1) و حتی گاهی ما خودمان از شکایت به پلیس صرف نظر می‌کنیم چون میدانیم بالاخره آزاد میشوند و ممکن است دردسر بزرگتری را موجب شوند ،سعی‌ می‌کنیم تا ممکن است با حرف و استفاده از اینکه زبانشان معمولاً خوب نیست در بیخبری نگهشان داریم ،به عبارتی دکشان کنیم ...
مات و گیج گوش میدادم ،به گمانم میامد که اینجا قانون، وحشی‌ها را مهار کرده ولی‌ گویا...تمام شب پسرها نوبتی کشیک دادند که ناگهان مشکلی‌ پیش نیاید.
جنایت نظام جمهوری اسلامی را در ابعاد گسترده تری میدیدم.کشف فاجعه دیگری بود در پشت پرده ابهام سی‌ سال مخالفت اکثریت ولی‌ به نتیجه نرسیدن.
آرام آرام در میافتم که آنچه مار ا در این ۳۰ سال ،در براندازی کامل این نظام مانع شده تنها زور و کشتار نبوده است ما با یک سیاست چرچیل گونه در داخل و خارج طرفیم.بیسوادی و تحجر بخشی از فلسطینیان یکی‌ دیگر از دست آویز‌های صحنه گردانان جمهوری اسلامی است.فلسطینیان به این موضوع واقف نیستند که چگونه میتوان حرف از دفاع از حقوق بشر در فلسطین زد ولی‌ با جسم و روح ترانه‌ها چنان کرد که قلم میشکند از نوشتنش.. آیا سینه‌ داغدار مادر نداها و علی‌‌ها گواه نقض وحشیانه حقوق بشر در ایران نیست ؟این چه قسم حقوق بشری است که خود ما ایرانیان را شامل نمی‌شود؟
یا شاید قضیه حال دیگری دارد؟شاید فلسطینیان هم به این موضوع واقفند همانطور که هر کودنی..اما پس چه کسی‌ در غزه ،خانه بسازد؟ چه کسی‌ مدافع حقوق تروریستان در مقابل اسرائیل شود ؟چه کسی‌ تخم حرامزاده حماس و حزب الله که حاصل از نزدیکی‌ ارتجاع شرق و جاه طلبی غرب است را در خاورمیانه بپروراند؟ چه کسی‌ در جریان جنگ فلسطین و اسرائیل هر چیز از هرکجا که خوشش آمد کنار هم بچیند، کلیپ‌هایی‌ بسازد و به خورد مردم احساساتی‌ ایران دهد تا شبانه روز سینه بزنند برای فلسطین و پتانسیلی باشد برای کربلای احتمالی‌ در آینده(ولی‌ زهی خیال باطل).
مگر جز اینست که فلسطینیان چشم دوخته اند انرژی هسته ایی ایران به ثمر بنشیند‌ تا اسرائیل را با خاک یکی‌ کنند و ایران با سؤ استفاده از همجواری لبنان و فلسطین با اسرائیل این کشور نوپا را در هم بکوبد؟ واین وسط من و تو ی ایرانی‌ نه از ثروت ملی‌ نه از سیاست خارجی‌ و نه حتّی از سیاست داخلی‌ مان سهمی نبرده ایم .یادم میاید که مخملباف از اتحادیه اروپا گلهٔ کرد که مردم ایران را سر پول نفتشان معامله نکنید،حال من این گله و شکایت را چون نفیر بیداری در گوش جانتان فریاد می‌کنم خون ملت ما را بر سر انرژی هسته ایی مان پایمال نکنید، خواست و امیال تو سری خورده تان را از دریوزگی و کارشکنی در غریو آزادی خواهی‌ مردم ایران طلب نکنید،پیام تبریک به احمدی نژاد ،لوندی هایتان برای خامنه ایی ،باتوم حزب الله بر تن جوانانمان کفایت می‌کند تا شما را متهم ردیف ۲ بدانیم، دیگر پا را از این فراتر نگذارید.
پر واضح است که شما خرد ترازآنیید که در این کارزار راه به جایی ببرید اما در این سیاست کثیف ، شما به خون نداها دهن کجی می‌کنید و این میتواند کینه ایی سوزان شود در دل ملت ایران که شاید خیال خوش مان را در صلح طلبی همه جانبه در آینده خاورمیانه،آشفته کند .. ارز خود می‌بری و زحمت ما میداری.(2)
1.زندانهای سوئد به طرز باور نکردنی مرفه است و رفتار با زندانیان هیچ شباهتی با کشورهای ما ندارد.
2.کل این متن به توسط دوست عزیز عراقیم به عربی‌ ترجمه شد.

۲۲ نظر:

Leila گفت...

ari ma ba siyasate afiyanei tarafim ke kochektarin eshtebahi baese nabodiman mishavad
sepasgozare ghalam geranbahatan

مرتضی گفت...

با درود بر شما هموطن نازنینم
نخست سپاس از اینکه امدید و سپاسی فراوانتر ازاینکه اندیشه تان را برایم نوشتیدو اما بعد اری باورش سخت میباشد اما چاره ای از گفتن نیست حرفهای دلمان.
و اما نوشتارتان:همواره فکر میکردم که عربها در حکومت اسلامی زبانشان دراز است ولی حالا متوجه میشوم که عربها کلا یاغی میباشند
دوست عزیزم خوشحال خواهم شد که همواره از نظرات شما استفاده ببرم
جاوید ایران زمین

Shahram گفت...

آفرین به این کلام کوبنده..به این تیزبینی. ترجمه متن بسیار بجا بود

مدیر وبلاگ گفت...

سلمان عزیز!
پیامتان را نه به دلیل مخالفت با من بلکه به دلیل کلمات رکیکی که در اظهار لطفتان به من استفاده کرده بودید حذف کردم و از این بابت خیلی‌ متاسفم چون بسیار مشتاق بودم بجای فحاشی دلیل مخالفت شما را هم من هم دیگر دوستان در میافتیم .هنوز هم از شما تقاضا می‌کنم اگر در جایی من اشتباه یا دروغ نوشته‌ام خواهر کوچکتان را از اشتباه در آورید.
با سپاس
مدیر وبلاگ

تینا گفت...

با حرفت موافقم ..مخصوصاً که اینطور موشکافی کردی موضوع رو ازت ممنونیم ..اما میپذیری که اسرائیل هم اونقدرا مظلوم نیست؟ اونا هم حق نداشتن که خاک کشور دیگری رو اشغال کنند.اما به هر حال این مشکل ما نیست. ولی‌ حرفت در مورد فلسطین و لبنان درسته متاسفانه

ناشناس گفت...

‫خیلی ممنون بابت این مطلب،با اجازه لینکش رو در بالاترین میگذارم.ضمنا خانوم تینا میشه لطف کنید و فقط یک سند،فقط یک سند تا ریخی بیارید که در یک دوره زمانی در طول تاریخ کشوری به نام فلسطین با سیستم سیاسی مستقل برای حتی ۵ دقیقه وجود داشته؟!یکم مطالعه تاریخ(البته نه تاریخ دست نوشته جمهوری اسلامی) بد نیست.محض اطلاعتون عرض کنم اون سرزمین تا قبل از استقلال اسراییل مستعمره عثمانی و این اواخر انگلیس بوده و کشوری به نام فلسطین و جود نداشته،در سال ۱۹۴۸ سازمان ملل اون سرزمین رو به دو بخش عربی یهودی تقسیم کرد.بقیه ماجرا ها رو خودتون زحمت مطالعشو بکشید،البته از منابع معتبر

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...

درود بر شما
خانمی ، مطلب شمارا خواندم خیلی جالب بود.
و امیدوارم یه خاطره چند عرب احمق که هنوز فکر می کند در دوران پیامبر و در آن سالها هستند. ناراحت ویا دلسرد نشوی .
ارد بزرگ می گوید:
امید همچون خون درروان آدمیست که اگر نباشد گامی به پیش نمی رود و اگر با شد جهانی را دگر گون می سازد.
به هر صورت حال وقت حرکت است و همه ی کسانی که خون ایران در رک دارند باید حرکت کنند .
سالها پیش من در ایران زندگی می کردم.
همه چیز دلنشین و زیبا بود، شغلی که آرزوی کودک یم بود داشتم . روز نامه نگاری و نویسنده گی ، انسانی مومن و خدا ترس بودم اونقدرها سیاسی کار نبود. اما ایران دوست بودم.
برای کشور همه کاری کردم . و در یک سال کتابی از من دو بار جایزه گرفت.
فکر می کردم میشه یک تنه ، تعغیر بوجود آورد . اما همه چیز اشتباه بود . مردم ما هنوز در خواب بودند . همه چیز نابود شد . گله ای ندارم به هر صورت زندگی اینچنین است نمی دونم برای چی اینهارو برای شما نوشتم. فقط با خواندن مطلب شما یاد اون روزها برایم تداعی شد.
و اما در مورد تکاوران تندر خیلی نگران کنده است در سال 2009 و شعور انسانها هنوز کسانی این چنین فکر می کنند.همانند عصر جاهلیت هیچ تفاوتی بین تکاوران تندر و عرب ها نمی بینم . آنها هم گوش دارزهای از نسل قدیم هستند.
در آخر :::::چیزی را که ما نمی توانیم بفهمیم ضدو نقیض زندگی انسان است . زیرا از یک طرف طبیعت یا خدا انسان را آفریده که حتمأ مرتکب گناه می شود و از طرف دیگر به ما می گویند که هر کس که مرتکب گناه گردید. در جهان مجازات خواهد دید!!!
بهتر این بود که از روز نخست ما را طور ی می آ فریدند که قدرت ارتکاب گناه را نداشته با شیم. نه آنکه مارا بیا فرینند و بعد کیفر بدهند!!!موریس مترلبنگ
هزاران گل سرخ
ام دی

یاشار گفت...

من خیلی‌ متاسفم که همه دنیا دارند از این وضع آشفته ایران سؤ استفاده میکنند و به قولی از آب گل آلود ماهی‌ میگیرند ..بله اینکه عربها همیشه بدخواه ایرانیان بوده اند حقیقت است ربطی‌ هم به ضد عرب بودن ندارد چون تاریخ این را میگوید.اما اینکه بخواهند در آن‌ سوی دنیا هم شما را مهار کنند دیگر باید ببخشید ولی‌ بی‌ عرضگی شماست ..ما اینجا باتوم می‌خوریم ولی‌ تو رو دشمن وایسادیم. جای دک کردن خفشون کنید تا بفهمند پا تو کفش ما ایرانیا کردن یعنی‌ چی‌

Sahar گفت...

Yashaar jan inja nemisheh ba kasi dar oftaad dar zemn shoar ma solh va doori az khoshoonate yadet nare.matlab besyar daghighi bood sepas

Afzali گفت...

درود به تو دختر عزیزم.قبل از هرچیز مثل همیشه قلمت را میستایم و عطوفت قلبت را اما در مورد این مطلب بسیار اشاره به جایی کردی شاید بعضیها فکر کنند که این موضوع الان مشکل ما نیست ولی‌ تجربه به ما مسن تر‌ها ثابت کرده که همیشه در بحبوحه یک موضوع غرق می‌شویم ولی‌ از جوانب آن‌ امر ضربه می‌خوریم اما در نسل شما خوشحالم که جوانان نکته بینی‌ مثل تو را داریم .آری ما هم اینجا با تقریبا تمام عربها همین مشکل را داریم البته ما اصلا در بحث‌هایمان دخالتشان نمیدهیم.به راستی‌‌ای کاش مردم ایران دوست و دشمنشان را بشناسند

حسین گفت...

تحلیل تان کاملا درست است گرچه که قبلان شاید به آن‌ فکر نکرده بودم.بسکه ما اینروزا موضوع داریم که مغزمان داغ کند.این رژیم سارا پایش عربی‌ است به ایران ربطی‌ ندارد.من خیلی‌ هم به خودم مفتخرم که عربها با ما دشمنند گاهی‌ دشمنی کسانی‌ باعث سربلندی است و دوستیشان باعث سر شکستگی.عربها مصداق همینند.اما آقای رزی من نمیدانام ادعای شما در مورد این موضوع چقدر درست است و من مطالعه زیادی در تاریخ شما نداشته‌ام چون خیلی‌ امکان پذیر نیست مزخرفیات جمهوری سلامی را هم که ما باور نداریم ولی‌ میفهمم که اگر آنجا سرزمین پدری شماست حق دارید آنجا سکونت کنید.

سمیرا گفت...

لطفا شما اسرائیلیها مظلوم نمایی نکنید که اصلا بهتون نمیاد ..اون همه بچه رو تو فلسطین کی‌ کشت؟ شما کشتار و از دینتون یاد گرفتین؟گییریم که فلسطینی اصلا وجود ناداشته قبلا خوب حالا که وجود داره .اما در مورد مطلب من بعضی‌ هاشو غرض ورزی میبینم که از روی کینه نوشته شده،اما یه چیزا یش هم درسته.

مصطفی گفت...

همون جمهوری اسلامی شما‌ها رو میشناسه که صداتون رو خفه کرده همون بهتر که خفه شید و مجال حرف زدن نداشته باشید حالا نوبت شماست که با قیاس فقط ۳ تا فلسطینی مردم رو با ملت مظلوم فلسطین دشمن و با اسرائیل غاصب دوست کنید؟خاک بر سرت کنند انرژی هسته ایی ما واسه جنگ افزار نیست این راا چقدر بگویند مسئولین .یاسین به گوش خر میخونند انگار

دمکراسی برای ایران گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
سودابه فرجام گفت...

آقای مصطفی شما کاملا نمونه تمام عیار یک طرفدار نظام فاشیست مذهبی‌ جمهوری اسلامی هستید فقط شرمنده آیم که اینجا به دلیل کمبود امکانات خشونت باتوم نداریم بدیم خدمتتون آخه ما فقط اهل قلم زدنیم ..باید ما رو ببخشید سعی‌ کنید خودتون رو سر ما تو خیابونا خالی‌ کنید که عقده ایی تر از اینی که هستید نشید و بیشتر از این سرزمین نیاکان ما رو به نابودی نکشید.و اما اصل مطلب مقاله بسیار ارزنده ایی بود و قلم و منطقی‌ ارزنده تر من امروز با اینجا آشنا شدم و بسیار خوشحال میشوم لینکتان کنم اگر اجازه دهید.شما هم لینکم کنید.عزیز ما در ایران تشنه به خون ایرانی داریم شما واقعا از عربها توقعی دارید؟تروریستهای اسلامی اگر شرف داشتند به خون خود مردم غزه رحم میکردند و ماشین مهماتشان را به زور در خانه مسکونی مردم غزه نمیگذاشتند که بعد هم سینه‌ زنی‌ و مظلوم نمایی کنند(فیلمش را که روی اینترنت دیدید)اما همه فلسطینیها هم اینجور فکر نمیکنند حماس نقش حزب آلهی‌های ما را در آنجا دارد فقط بیسواد‌ها و قشر پایین جامعه این عقیده را دارند من چند دوست اینترنتی فلسطینی دارم که توضیح میدهند که بسیاری از خصوصاً جوانان از حماس متنفرند و عامل کشتار را حماس و حامیان آن‌ میدانند میگوید جواب راکت‌ها به جنوب اسرائیل میدانستیم که آن‌ جنگ خواهد شد ولی‌ نمیتوانیم بهشان اعتراض کنیم میکشند همه راا.آن‌ مصاحبه را دیدید که دختر فلسطینی روی تخت بیمارستان از جنایت حماس میگوید ولی‌ در تلوزیون ما فقط اول مصاحبه که دارد میگوید چگونه خواهرانم کشته شدند هست آخرش مثل همیشه سانسور .بگذریم داستان غریبی ست روزگار ما.بی‌ نهایت سپاسگزارم

کیان گفت...

خانم سمیرا اگه فلسطین قدرت اسرائیل را داشت اونوقت کشتار قرون وسطایی رو در عصر حاضر میدیدید.متنی که نوشتید حرف حق است د و احتمالا به همین دلیل مصطفی بسیجی‌ جوش آورده.جمهوری اسلامی تروریستهای حماس و حزب الله را تغذیه کند بچهاای ما از گرسنگی در سن ۷ ،۸ سالگی خیابان گرد شوند و با شیشه ماشین پاک کردن گذران عمر کنند.حکومت ولی وقیح بهتر از اینهم نمی‌شد.اگه تروریستها این نظام و حمایت نکنند کی‌ می‌خواد حمایت کنه.جالبه دوستان که همه بسیجی‌‌ها و حزب آلهی‌ها و ...کاسه لیس زنهای خامنه ایی ابسیلون منطق تو کلامشون نیست.تعصب و خشم فقط تجزیه تحلیلهای دایی جان ناپلئونی میکنند یا فقط فحش میدن.یعنی‌ اینا نه سر از تاریخ نه از سیاست روز نه جامعه شناسی‌ هیچی‌ در نمیارند همون که خودشون تو خودشون منتشر میکنند همون جفنگیات و فقط بلدند.ندیده بگیریدشون. عمرشون داره سر میاد مثل همه دیکتاتورها.بچه‌ها پنج شنبه یادتون نره.و همچنین ما سبز‌ها :سبز و سپید بهانه ست قلب رژیم نشان ست

بهنود گفت...

یادمان هرگز نرفته خاطره ها مال ماست
هرچه دارند از خروش بانگ های همصداست

جایمان با مردم لبنان و غزه شد عوض
آریایی غیرت مردان ایرانی کجاست؟

معبد آمون به خوابی راحت و خوش رفته است
با شکم هایی که طبله کرده از خون شماست

کاهن اعظم تو را هرگز نفهمید و ندید
گفت: عیب از لحن شورانگیز مردان خداست

کاش یک لحظه دلش لرزیده بود از داغتان
او که با داغ فلسطین بیش از این ها آشناست

کاش یک لحظه دلش را زیر پا لِه کرده بود
عشق را میدید در چشمان گلگون "ندا" ست

آن طرف تر در "امیرآباد" دنیا دیده است
عرش لرزید و خدا محو نگاه لاله هاست

مدیر وبلاگ گفت...

گروه تکاوران محترم !
از تائید و محبتتان سپاسگزارم .اما مرا ببخشید که مجبور شدم کامنت شما را حذف کنم .اینجا در این وبلاگ، من مدیر آن‌ ،به کسی‌ اجازه نمیدهم ترویج خشونت دهد ی حال علیه نظام جمهوری اسلامی هم باشد تفاوت نمیکند کار ما برکندن ریشه تهجر ،خشونت و عقب ماندگی است . دوستان عزیزم اگر ما میتوانستیم با این ارکان کنار بیایم که خود جمهوری اسلامی بهترین نوع آن‌ است.فراموش نکنید خون علی‌‌ها سهراب‌ها کامران‌ها و...بر اثر فرهنگ غلط "صدای مخالف را خفه کن" ناشی‌ شد.اسلام آدم بیرون آماده از دین را مرتد و قتلش را واجب میداند چون یک اسم خشن و ارتجاییست که فهم پلاریسم عقیدتی از توانش خارج است.چون برای آزادی و انتخاب اندیشه سهمی نگذاشته.حرفش برخورد حذفی است همان شیوه آخوندی. مباد آن‌ روزی که ما برای برکندن تاریکی‌ به خود تاریکی متوسل شویم.سلاح ما صلح طلبی همه جانبه و ایستادگی مان است.از قدرت کلام و منطق غافل نشو نازنینم از شمشیر تو برنده تر است.تاریخ مل متمدن چنین میگوید...
ایرانی باشید.

با شرف گفت...

مرگ بر تو و همه اربابان آمریکایی و اسرائیلی ات!
خدا از سر شما‌ها نخواهد گذشت .همون قرآن از وسط دو نیمه ات خواهد کرد.بدبخت مزدور بیگانه هروقت جیره ماهیانه ات را قطع کردند آن‌ وقت تو هم مثل مجاهدین زوزه کشان به گوه خوردن میفتی.مرگ بر منافق

لیلا گفت...

از کامنتها هم خندیدم و هم غمگین شدم
واقعن کی میخوایم بزرگ بشیم؟
چه حرفای مفتی نوکر اسراییل هه هه
خوب حالا دیگه پول میگیر ی به ما نمیدی؟

ناشناس گفت...

درود بر تو
خانمی واقعأ شما یک مدیر خوب هستید.
و امیدوار هستم که این تکاوران هم بالا خره متوجه بشند . ما انسان هستیم . ببخشید نه "گوش دراز " ما می تونیم حرف بزیم فکر کنیم تصمیم بگیریم عشق بورزیم شعر بگیم ...
وهزاران کار دیگه .
ما فرق آفتاب با آفتابه را می دانیم"باز " ببخشید.
اما در مورد آفا یا خانم "بی شرف"
که فکر نمی کنم ایرانی باشه . شاید یکی از همان عربهایی است که تازه خواند ن و نوشتن فارسی را یا گفته اما عزیز عرب ، ادبیات ایران غنی تر از این جملات است .
و من هم با جمله ی "مرگ بر منافق " موافق هستم اما تا چه کسی باشد!؟
هزاران گل سرخ
ام دی