شنبه، تیر ۲۰، ۱۳۸۸

اعتصاب غذا در سوئد



پنج شنبه 2 ژولای2009 ،به همراه 7 جوان دیگر ایرانی مقیم سوئد 3 شبانه روز در یکی از میادین اصلی شهر مالمو دست به اعتصاب غذا زدیم .

هدف از این کار1. رساندن صدای ایرانیان داخل به گوش جهانیان .2.تحت فشار قرار دادن دولت سوئد و در نهایت اتحادیه اروپا به منظور قطع کامل روابط دیپلماتیک با ایران،به رسمیت نشناختن کل رژیم حاکم و فشار بیشتر اتحادیه اروپا به مواضع سیاسی حکومت.

مخاطب ما در این اقدام تند،جامعه سیاسی غیر ایرانی بود و خوشبختانه در جامعه سیاسی سوئدی زبان انعکاس گسترده ای داشت .به توسط دو نفر از بچه ها که سابقه فعالیت در پارلمان سوئد را داشتند توانستیم توجه خبر گزاری های سوئدی و دانمارکی را به این موضوع جلب کنیم .

در این خصوص و تجربه ای که کسب کردم درد دلم زیاد است و بغض های هنوز نترکیده ...که در پستهای بعدی احتمالا خواهد ترکید.

فعلا به دلیل کمبود وقت به همین اکتفا کنید. عکسی از صبح روز دوم را در صفحه گذاشته ام .در این عکس یکی از هم رزمان یک کم زود از پا در آمده و در چادرنیمه خواب است. شاید جالب باشد بدانید که اکثر این بچه ها در سنین بسیار بسیار پائین به سوئد مهاجرت کرده و اصلا سختیهای ایران را نچشیده اند .و جالبتر آنکه اینها همین الان جوزده نشده اند.. مدتهاست که دراین راستا فعالیت می کنند ووقتی هم که جوزدگان دوباره به خانه هایشان باز گردند اینها همچنان یاران دبستانی باقی خواهند ماند.
آن خانوم سوئدی که تقریبا تمام وقت با ما در میدان بست نشسته بود نماینده یکی از احزاب جوانان دراستان سکونه است،از حمایت قاطعانه اش بسیار سپاسگذار بودیم.
پشت تی شرت ها:
چو ایران نباشد تن من مباد

۱۰ نظر:

ظفر گفت...

درود بی پایان به شما

zohreh گفت...

sepas ...ba ashk

حميـرا گفت...

بچه ها خسته نباشید
وقت آن است که مرتب به راهکارهای تازه ای دست بزنیم.
ایران نیازمند ماست

المیرا گفت...

چشم ما به شماست که بیرونید..تو رو خدا دست نکشید..من مطمئنم نتیجه میده..عاشقتم نغمه..سپاس کمه

مهرداد گفت...

یاور همیشه مومن ...

samir گفت...

be joz sepas e bi payan digar cheh mitavan goft..shoma eftekhar iranid

سحر گفت...

اون ۲ نفر که گفتی‌ کدومها هستند؟
در ضمن کاری که کردید یک خیزش سبز ه که جاودان خواهد ماند

آیدین گفت...

دست مریزاد.. آفرین برشما

به امید آزادی وطن از دست اهریمنان

ناشناس گفت...

‫سلام.در مورد دعوتنامه متاسفانه قوانین سایت بالاترین تغییر کرده و من برای فرستادن دعوتنامه نیاز به داشتن ۱۰۰۰ امتیاز دارم،ولی تا زمانیکه به امتیاز لازم برسم خودم لینکها تون رو میذارم تو بالترین،ولی توصیه میکنم قسمت نظرات رو به حالت قابل کنترل در بیارین برای جلوگیری از فحاشیهای احتمالی از سوی طرفداران نظام.در مورد ترجمه اهنگ من متوجه نشدم کدوم اهنگ مد نظر شما بود.در مورد فیس بوک هم به همون رضی سرچ کنید.

Leila گفت...

Pirooz bashid